اخبار

  • 1074
  • 1139 مرتبه
اسکلت تابلو چیست؟

اسکلت تابلو چیست؟

1399/03/21

اسکلت تابلو چیست؟
اسکلت تابلو برق همان سازه فلزی می باشد که بدنه تابلو برق را تشکیل می دهد که جنس آن از ورق فولادی می باشد
 مراحل ساخت اسکلت تابلو برق در گروه صنعتی تفکرنیا  به این نحو می باشد که ابتدا ورق مناسب خریداری شده و پس از برشکاری و پانچ کاری های مورد نظر به وسیله ی برش لیزر ، خمکاری آن با خم برک سی ان سی انجام شده و پس از جوشکاری ، اسید شویی و فسفاته  سازه فلزی در انتها رنگ آمیزی می شود. 
اسکلت تابلو را می توان از ورق های روغنی ، ورق  گالوانیزه و حتی ورق استیل ساخت که با در نظر گرفتن محل نصب اسکلت تابلو و مورد مصرف تابلو برق ، ورق مورد نظر فرق خواهد کرد .
ضخامت ورق اسکلت تابلو برق هم با توجه به ابعاد و نوع تابلو برق می تواند متفاوت باشد به این صورت که در سایزهای کوچک و اسکلت های از پیش ساخته معمولا  ضخامت 7/. و 1 میلیمتر استفاده می شود و در سایز های بزرگ و یا سفارشی معمولا 5/1 یا 2 میلیمتر مورد مصرف قرار می گیرد.
اسکلت تابلو با توجه به مکان نصب آن می تواند روکار، توکار یا بارانی  باشد.
اسکلت تابلو اسامی مختلفی دارد مانند فرم تابلو برق ، باکس تابلو برق یا جعبه تابلو برق  که تمامی آنها به یک معنی هستند و کاربرد یکسانی دارند .
اسکلت تابلو برق وقتی که در یکسری ابعاد مشخص تولید می شود  به آنها اسکلت از پیش ساخته گفته می شود و در مواقعی که مشتری ابعاد خاص یا مدل خاصی مد نظر داشته باشد اسکلت تابلو سفارشی شده و طبق درخواست  ساخته میشود . اسکلت تابلو سفارشی جدا از ابعاد خاص آن می تواند به صورت تک قاب یا دو قابه باشد ، منظور از تک قاب همان فرم ساده می باشد که داخل آن فقط دارای سینی مونتاژ است و اسکلت تابلو دوقابه به این معنی است که بر روی اجناس نصب شده بر روی سینی مونتاژ یک یا چند قاب قرار می گیرد که روی آنها رد برش اجناس تابلو خورده است و فقط شاسی یا نمایشگر اجناس دیده می شود که این ویژگی باعث میشود سیم و داکت استفاده شده در تابلو برق دیده نشوند. 
درب اسکلت تابلوبرق هم می تواند درب ساده و هم می تواند درب شفاف باشد ، که درب شفاف آن را هم می توان با شیشه زد و هم می توان با طلق ساخت
یرآق اسکلت تابلو برق شامل لولا و قفل می باشد که انواع لولای اسکلت تابلو عبارتند از لولای مخفی ، لولای سه تیکه ، لولای اشپیل وانواع قفل اسکلت تابلو برق عبارتند از قفل کلید سرخود ، قفل پلی متال ، قفل سوئیچی، قفل زیمنسی ، قفل کشویی 

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.